Medlemsmøde med fokus på "Public Enforcement"

2. februar 2023

Konkurrenceretsforeningens første møde i 2023 satte fokus på ”Public Enforcement”. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen redegjorte for styrelsens arbejde med håndhævelse af konkurrencereglerne, som blev efterfulgt af kommentering og perspektivering fra advokatside.

Medlemsmødet fandt sted torsdag den 2. februar 2023 kl. 15.00. Agendaen for medlemsmødet var:

Kl. 15.00

Velkomst v/Tine Rønde, vicedirektør og chefjurist, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Kl. 15.10

Fortrolighedsspørgsmål i forbindelse med myndighedssager v/Gunvor Harbo Valerius, chef for retssikkerhed, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, samt Martin André Dittmer, advokat og partner,
Gorrissen Federspiel.

Kl. 15.40

Bødevedtagelser – de seneste erfaringer v/Stefan Kobbernagel, kontorchef, og Anita Vedsø Larsen, chefkonsulent, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, samt Christina Heiberg-Grevy, advokat og partner, Poul Schmith/Kammeradvokaten.

Kl. 16.10

Kl. 16.25

Håndtering af forbuddet mod selvinkriminering i myndighedssager v/Gunvor Harbo Valerius, chef for retssikkerhed, og Anita Vedsø Larsen, chefkonsulent, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, samt Christina Heiberg-Grevy, advokat og partner, Poul Schmith/Kammeradvokaten.

Kl. 16.55

”Bid Viewer” – Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens IT-værktøj til screening af udbud for tegn på ulovlige samarbejder v/Stefan Kobbernagel, kontorchef, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Kl. 17.15

Afslutning

Mødet blev afholdt hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.